07. 04. 2024
|
emovio.cz logo

„Je nám líto, Elone“. Úspěch inspiroval Citroen ke kousavé reklamě

"Terénní" verze elektrického vozítka Ami společnosti Citroen nazvaná My Ami Beach Buggy (foto Citroen)
"Terénní" verze elektrického vozítka Ami společnosti Citroen nazvaná My Ami Beach Buggy (foto Citroen)

Limitovaná edice malých elektrických vozidel firmy Citroen byla vyprodána za méně než 18 minut. To francouzskou značku inspirovalo ke zveřejnění vzkazu pro Elona Muska.

Citroën uvádí, že „terénní úpravu“ elektrického vozítka Ami, nazvaná My Ami Beach Buggy, si zákazníci rozebrali za pouhých 17 minut a 28 sekund.

Dodejme hned, že tato limitovaná edice elektrického vozítka má čítat pouhých 50 kusů, tak fakt, že byla vyprodána, není vůbec překvapivý. Automobilka ovšem tvrdí, že rezervaci si vyplnilo celkem téměř 1 800 zájemců, takže zájem velmi výrazně převyšoval nabídku.

I když jde v počtech prodaných vozidel o směšné číslo, Citroen ho neváhal marketingově využít. Ostatně odkdy je v reklamě důležitý kontext nebo pravda…

Citroën v Paříži po rychlém vyprodání svého elektrického vozítka (nejde opravdu o „plnokrevný elektromobil“) vyvěsil plakáty se vzkazy Elonu Muskovi: „Je nám líto, Elone. Jediný způsob, jak ho získat, je koupit si nás,“ stálo na jednom z nich. „Je nám líto, Elone. Než na tebe dojde řada, budeš určitě na Marsu,“ stálo na dalším.

Plážové vozítko, které se dravě jen tváří

Limitovaná edice levného vozítka Ami je sice možná jednorázová, celkově řečeno se však vozítko Ami setkalo s možná až nečekaným úspěchem. Je to samozřejmě pouze doplněk k výrobě automobilů, i tak se od odhalení čtyřkolky na začátku roku 2020 francouzská společnost údajně prodala zhruba 21 tisíc kusů těchto čtyřkolem zákazníkům v devíti zemích Evropy. „Oslnivý úspěch této limitované edice ukazuje, jak neuvěřitelně nadšení jsou lidé pro exkluzivní verze tohoto dopravního prostředku,“ uvedl Citroën v dnešním prohlášení.

Ve své původní podobě městského vozítka je Ami konkurentem pro elektrokola a elektroskútry možná ještě spíše než pro plnohodnotné automobily. Je vybaveno baterií s kapacitou 5,5 kilowatthodin, díky kterému má dojezd zhruba 75 kilometrů. Maximální rychlost je 45 km/h, takže ve většině evropských zemí v něm můžete i bez řidičského osvědčení pro osobní automobily. Vůz se v Evropě prodává za šest tisíc euro, v Česku se uvádí cena kolem 170 tisíc korun.

„Terénní“ Ami Buggy má sice robustní design, ale vzrušení v terénu se od něj nedočkáte. Třeba proto, že s vozem prostě nejde udělat ostrou zatáčku: široké terénní pneumatiky v podbězích nemají mnoho místa…

Na malých robustních pneumatikách, se zábavnými stylovými prvky a otevřenou kabinu (dveře vozidlo nemá) si lze vozítko snadno představit pro bezstarostné jízdy na sluncem zalité francouzské Riviéře. V drsnějším počasí už to – právě i díky otevřené kabině – už to tak slavné asi nebude.

Tento dopravní prostředek vás tedy v relativním pohodlí dopraví na pláž pravděpodobně a ještě vás při tom trochu pobaví. Nejde o dynamiku nebo vzrušení z jízdy: úkolem Ami je nabídnout cenově dostupnou svobodu. Je už mezi vám a vaší peněženkou, jestli do takového dopravního prostředku chcete investovat.

"Terénní" verze elektrického vozítka Ami společnosti Citroen nazvaná My Ami Beach Buggy (foto Citroen)
„Terénní“ verze elektrického vozítka Ami společnosti Citroen nazvaná My Ami Beach Buggy (foto Citroen)

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Oblíbené články

Témata